Najczęściej w Europie, pojazdowi dostarczana jest energia elektryczna poprzez złącze Type 2 (AC), typowe do ładowania samochodów elektrycznych, pokazane w rozdziale 1.2.1. w tym artykule. Odbywa się to poprzez ładowarkę ścienną (tzw. wallbox), która najczęściej bywa na stałe podłączona do obwodu trójfazowego np. garażu, lub poprzez ładowarkę ścienną/przenośną, podłączaną gietkim przewodem do gniazd ściennych tego garażu: jednofazowego gniazda 230V, lub siłowego gniazda 230/400V 16A lub 32A. Wallbox może być także w wersji podłączonej gietkim przewodem do gniazda garażu.
Jeśli w garażu dysponujemy gniazdem siłowym 230/400V 32A, to mamy uniwersalną sytuację. Dzięki takiemu gniazdu, możemy, zależnie od potrzeb, podłączyć zarówno wallbox, jak i dowolny inny odbiornik, a w tym ładowarkę przenośną na kablu.
Powiązane z tym artykułem są dwa następujące: Tester stacji ładowania AC i Adapter europejski do nietypowego zasilania ładowania.
Rys.1. pokazuje ścienną wersję stacji ładowania, zwaną wallboxem, podłączaną do ściennego gniazda przedłużaczem siłowym
32A (5 żył 6 mm ²

Rysunek przedstawia względnie uniwersalną stację ładowania DC trójfazową o maksymalnej mocy ładowania 22 kW.
Rys.2. pokazuje zbudowaną na powyższym schemacie ścienną stację ładowania, zwaną wallboxem.
